سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه کل گوشی را ریست کنیم؟

چگونه کل گوشی را ریست کنیم؟ (بازگشت به تنظیمات کارخانه)

 

گاهی اوقات شما می خواهید که فقط با زدن دکمه ای کار خود را شروع کنید.هنگامی که شروع به انجام کارهای سرگرم کننده و یا عجیب در گوشی هستید، ناگهان متوجه می شوید، وقت آن رسیده است که Factory Setting یا تنظیمات کارخانه ای گوشی خود را عوض کنید. 

ریست کردن گوشی اندروید به شما کمک می کند تا مسائل ریز گوشی خود را که با آن مواجه هستید، حل کنید. مشکلاتی مثل سرعت پایین اجرای برنامه ها، بی حرکت ماندن صفحه گوشی یا شاید خرابی اپلیکیشن ها را بتوان با ریست کردن حل کرد.

اگر که شما دستگاه خود را ریست کنید،تمامی اطلاعات پاک می شود و لی آن ها در حافظه ی داخلی شما ذخیره شده است و طوری روی سیستم عامل شما تاثیر می گذارد که انگار نو شده است.

 

 

دقت کنید اگر مشکل ویروسی شدن یا هنگی گوشی دارید قائدتا با ریست کردن گوشی باید مشکل از بین برود ولی اگر مشکل از بین نرفت یا مشکل مربوط به دوربین یا تاچ گوشی و … بود نیاز به فلش کردن گوشی می باشد (فلش کردن مثل عوض کردن ویندوز کامپیوتر است!)

چگونه گوشی خود را ریست کنیم؟

برای این که به شما کمک کنیم تعدادی از روش های ریست کردن گوشی را در زیر لیست کرده ایم. آن ها را چک کنید.

1# برای گوشی های اندرویدی (بطور کلی)

هنگامی که هیچ چیز به درستی کار نمی کند، ریست فکتوری یا بازگشت به حالت کارخانه را در نظر بگیرید. این کار تمام اطلاعات و فایل های شما را پاک می کند.حتما از فایل ها و اطلاعات مهم در گوگل درایو و یا در Cloud Storage App یا اپلیکیشن ذخیره سازی ابر، بک آپ بگیرید تا بتوانید بعدا آن ها را ریکاوری کنید.

بعد از فکتوری ریست، دستگاه شما به اندازه ی یک گوشی نو و یا حتی بهتر کار می کند.این کار تمام مشکلات گوشی را از جمله ، مشکلات ناشی ازcrash یا خراب شدن برنامه ها و هم از کار افتادن اپلیکیشن های third-play یا شخص ثالث،کم شدن سریع شارژ باتری و غیره را حل خواهد کرد و علاوه بر این دستگاه شما را تقویت می کند و تمام مشکلات کوچک را حل می شود.

دستورالعمل های زیر را به منظور ریست فکتوری دنبال کنید:

1-برای ریست فکتوری دستگاه تان، ابتدا تمام فایل ها و اطلاعات را به گوگل درایو/Cloud Storage انتقال و سپس ذخیره نمایید.

2-Setting یا تنظیمات را پیدا کنید و روی About Phone یا درباره ی گوشی کلیک نمایید.

3-اکنون دکمه ی بک آپ و ریست را فشار دهید.

5-شما باید گزینه ی Reset Phone را انتخاب کنید.دستوالعمل هایی را که روی صفحه، نمایش داده شده را دنبال کنید تا با این روش همه چیز را بتوانید پاک کنید.

6- سرانجام، دستگاه خود را با فشار دادن طولانی دکمه ی پاور و انتخاب گزینه ی Reboot از منوی popup Restart/Reboot، راه اندازی مجدد کنید.

7-در نهایت،فایل های خود را از گوگل درایو یا هر SD Card دیگری برگردانید.