سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه تاچ ال سی دی آیفون 6s پلاس را تعویض کنیم

چگونه تاچ ال سی دی آیفون 6s پلاس را تعویض کنیم

 

 

اگر تمایل دارید که کل متعلقات پنل قدیمی آیفون 6 اس پلاس تعمیری را خارج و در پنل جدید نصب کنید، باید از راهنمایی که در مقاله “آموزش تعمیرات گوشی: تعویض پنل جلوی آیفون 6 اس پلاس” ارائه شد استفاده کنید.

روش های انتقال مالکیت گوشی رجیستر شده در سامانه همتا

در ادامه به آموزش نحوه تعویض صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس اپل می‌پردازیم. چنانچه در مورد هر یک از مراحل نام برده شده سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید. با ما همراه باشید.

ابزار مورد نیاز:

  • آی‌اوپنر (iOpener)
  • پیچ گوشتی پنج سوء P2
  • پیچ گوشتی فیلیپس #000
  • پیک
  • قاب باز کن
  • ساکشن کاپ
  • اسپاتول (اسپاجر)
  • پنس

قطعات مورد نیاز:

  • صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس

 

مرحله1: باز کردن پیچ های لبه زیرین آیفون

display replacement iphone 6s plus

نکته: قبل از شروع پروسه تعمیر گوشی حتما شارژ باتری آن را خالی کرده یا به کمتر از 25 درصد برسانید. خالی کردن شارژ باتری سبب می‌شود تا احتمال بروز حوادثی همچون آتش گرفتن یا انفجار باتری در اثر ضربه و خمیدگی  به شدت کاهش یابد.

  • آیفون 6 اس پلاس تعمیری را خاموش کنید.
  • دو پیچ 3.4 میلیمتری لبه زیرین آیفون را با پیچ گوشتی P2 باز کنید.

مرحله 2: نصب ساکشن کاپ

display replacement iphone 6s plus

  • ساکشن کاپ را به گونه‌ای روی صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس نصب کنید که نزدیک به لبه زیرین و سمت چپ گوشی باشد. دفت کنید که ساکشن کاپ روی دکمه هوم آیفون قرار نگیرد.

نکته: مابین پنل جلو (صفحه نمایش) و پنل پشت آیفون 6S Plus یک لاستیک آب بندی بکار رفته که قابل تعویض است. توصیه می‌کنیم هر بار که آیفون 6 اس پلاس را برای تعمیر باز کردید، این لاستیک را هم تعویض کنید. با این حال تعویض لاستیک مذکور اجباری نیست و در بسیاری از موارد می‌توان از تعویض آن صرف نظر کرد.

مرحله 3: کشیدن ساکشن کاپ

display replacement iphone 6s plus

  • آیفون 6 اس پلاس تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید. دست خود را روی صفحه نمایش آیفون قرار داده و با انگشت ساکشن کاپ را بگیرید. ساکشن کاپ را به گونه‌ای به سمت بالا بکشید که تمرکز نیرو روی لبه زیرین قاب آیفون باشد. نیروی کششی اعمالی را به تدریج تا جایی افزایش دهید که در لبه زیرین قاب آیفون 6 اس پلاس تعمیری مثل عکس دوم شکاف باریکی ایجاد شود.

نکته: زمانی که ساکشن کاپ را به سمت بالا می‌کشید، باید با دست خود نمایشگر آیفون را نگه دارید تا بلند نشود. انجام درست این کار کمی دقت می‌خواهد. مراقب باشید که صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس دچار خمیدگی و آسیب نشود.

مرحله 4: فرو کردن اسپاتول در قاب آیفون 6 اس پلاس

display replacement iphone 6s plus

  • نوک اسپاتول را دقیقا از بالای سوکت 3.5 میلیمتری هندزفری (بخشی که در عکس اول نمایش داده شده است) وارد شکاف لبه زیرین قاب آیفون 6S Plus تعمیری کنید.

نکته: نوک اسپاتول را بیش از اندازه در قاب آیفون 6S Plus تعمیری فرو نکنید. همچنین به محل فرو کردن نوک اسپاتول که در عکس اول نشان داده شده دقت کنید.

مرحله 5: چرخاندن 90 درجه‌ای نوک اسپاتول

  • ساکشن کاپ را با نیروی بسیار ملایم به سمت بالا بکشید و در همین حالت نوک اسپاتول را 90 درجه بچرخانید تا حالتی عمودی پیدا کند.

مرحله 6: باز کردن گوشه سمت چپ و پایین قاب آیفون

  • نوک اسپاتول را بخوابانید و به آرامی مثل عکس در لبه سمت چپ و پایین قاب آیفون 6 اس پلاس تعمیری حرکت دهید تا قاب گوشی در این بخش شل شود. برای ساده تر شدن کار می‌توانید با نیروی ملایم و کنترل شده، به طور همزمان ساکشن کاپ را هم به سمت بالا بکشید.

مرحله 7: باز کردن سمت چپ قاب آیفون 6S Plus

display replacement iphone 6s plus

  • با یک دست آیفون 6 اس پلاس تعمیری را نگه دارید و با دست دیگرتان نوک اسپاتول را به سمت لبه چپ قاب گوشی هدایت نمایید. به آرامی با اسپاتول بازی کنید تا قاب آیفون 6S Plus تعمیری در لبه سمت چپ هم شل شود.

نکته: تا حد امکان از بالا و پایین کردن نوک اسپاتول در لبه های قاب آیفون 6 اس پلاس خودداری کنید.

مرحله 8: باز کردن سمت راست قاب آیفون 6S Plus

display replacement iphone 6s plus

  • بعد از اینکه لبه سمت چپ قاب آیفون تعمیری آماده باز شدن بود، به آرامی نوک اسپاتول را به لبه سمت راست قاب گوشی منتقل کنید. با حرمت دادن نوک اسپاتول سعی کنید قاب آیفون را در این قسمت هم شل کنید. برای ساده تر شدن کار می‌توانید خیلی آرام ساکشن کاپ را هم به صورت همزمان و با نیروی بسیار ملایم به سمت بالا بکشید.

مرحله 9: بررسی آمادگی قاب آیفون برای باز شدن

display replacement iphone 6s plus

  • آیفون 6 اس پلاس تعمیری را روی میز کارتان قرار دهید و با یک دست پنل پشت گوشی را نگه دارید. بدین منظور می‌توانید مثل عکس های ضمیمه شده از اسپاتول یا قاب باز کن استفاده کنید. حال ساکشن کاپ را با دست دیگرتان گرفته و به آرامی پنل جلوی گوشی را کمی بلند کنید تا نسبت به پنل پشت زاویه 30 درجه پیدا کند. اگر مقاومتی از سوی قاب آیفون در لبه های سمت راست، چپ و زیر گوشی احساس نکردید، وارد مرحله بعد شوید، اما اگر مقاومتی از سوی این سه قسمت حس کردید، باید با نوک اسپاتول قاب گوشی را در آن بخش شل نمایید.

مرحله 10: برداشتن ساکشن کاپ

display replacement iphone 6s plus

  • ساکشن کاپ را از روی صفحه نمایش آیفون 6S Plus تعمیری بردارید.

مرحله 11: باز کردن قاب آیفون به صورت 90 درجه

display replacement iphone 6s plus

  • پنل جلوی آیفون 6 اس پلاس تعمیری را به آرامی از لبه زیرین به سمت لبه فوقانی (به صورت کتابی) بلند کنید. به محض اینکه پنل جلوی گوشی نسبت به پنل پشت زاویه 90 درجه پیدا کرد، آن را با یک کش به جعبه یا هر ابزار دیگری که می‌تواند نقش تکیه‌گاه را ایفاء کند وصل نمایید. در آخر این مرحله، آیفون 6 اس پلاس تعمیری شما باید حالتی شبیه به عکس سوم ضمیمه شده داشته باشد.

نکته: دو پنل پشت و جلوی آیفون 6S Plus در لبه فوقانی گوشی با کابل های شکننده‌ای به هم متصل هستند. بنابراین سعی نکنید که این دو پنل نام برده شده را کاملا از هم جدا نمایید.

مرحله 12: باز کردن پیچ های براکت کانکتور باتری

display replacement iphone 6s plus

  • پیچ 2.9 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز نمایش داده شده را باز کنید.
  • پیچ 2.3 میلیمتری که در عکس با رنگ نارنجی نمایش داده شده را باز کنید.

مرحله 13: برداشتن براکت کانکتور باتری

display replacement iphone 6s plus

  • براکت کانکتور باتری آیفون 6 اس پلاس تعمیری را با پنس از پنل پشت آیفون جدا کنید.

مرحله 14: باز کردن کانکتور باتری از روی برد

display replacement iphone 6s plus

  • نوک پنس یا اسپاتول را در لبه سمت راست کانکتور باتری آیفون 6 اس پلاس تعمیری قرار دهید و خیلی آرام با اعمال نیرو به سمت بالا و چپ، کانکتور را از روی برد گوشی جدا کنید.

نکته: دقت کنید که نوک پنس یا اسپاتول به سوکت کانکتور (محل نشستن کانکتور روی برد) فشار وارد نکند.

مرحله 15: تغییر زاویه ایستادن کانکتور باتری

display replacement iphone 6s plus

  • کانکتور باتری آیفون 6S Plus تعمیری را با نوک پنس به سمت چپ هول دهید تا تقریبا با زاویه 90 درجه و کاملا عموی بایستد. انجام این کار از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که اگر در حین تعمیر گوشی، کانکتور باتری روی سوکت خود قرار گیرد، ممکن است انتقال انرژی از باتری به گوشی انجام شده و این امر منجر به بروز اتصال کوتاه شده و آسیب جدی به دستگاه بزند.

مرحله 16: باز کردن براکت گوشه پنل پشت

display replacement iphone 6s plus

  • سه پیچ 1.3 میلیمتری که در عکس با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند را باز کنید.
  • پیچ 1.6 میلیمتری که در عکس با رنگ نارنجی مشخص شده را باز کنید.
  • پیچ 3.0 میلیمتری که در عکس با رنگ زرد مشخص شده را باز کنید.

نکته: در حین جا زدن پیچ های براکت گوشه سمت راست و بالای پنل پشت، دقت کنید که هر پیچ را دقیقا در جای درست خودش قرار دهید. همچنین در حین باز و بسته کردن این پیچ ها دقت کنید که فشار زیادی اعمال ننمایید، چرا که اعمال فشار زیاد با پیچ گوشتی روی پیچ ها ممکن است منجر به آسیب دیدن برد آیفون 6S Plus تعمیری شود.

مرحله 17: برداشتن براکت گوشه پنل پشت

display replacement iphone 6s plus

  • با نوک پنس براکت گوشه سمت راست و بالای پنل پشت آیفون 6S Plus تعمیری را بردارید.

مرحله 18: جداسازی کانکتور دوربین سلفی

display replacement iphone 6s plus

  • نوک اسپاتول یا قاب باز کن را در گوشه سمت چپ کانکتور دوربین سلفی آیفون تعمیری قرار دهید و خیلی آرام آن را به سمت بالا هول دهید تا کانکتور از روی برد جدا شود.

نکته: دقت کنید که در حین جداسازی کانکتور دوربین سلفی، سوکت روی برد آن را به سمت بالا نکشید و آسیبی به آن وارد ننمایید.

مرحله 19: جداسازی کانکتور کابل دیجیتایزر

display replacement iphone 6s plus

  • دقیقا مثل مرحله قبل، کانکتور کابل دیجیتایزر آیفون 6S Plus تعمیری را هم از روی برد گوشی جدا کنید.

نکته: در حین جا زدن کانکتور کابل دیجیتایزر آیفون 6 اس پلاس تعمیر شده نباید به وسط کانکتور فشار وارد کنید، چرا که انجام این کار ممکن است منجر به شکستن کانکتور شود. برای جا زدن کانکتور کابل دیجیتایزر آیفون 6S Plus کافیست که آن را روی سوکت خودش بر روی برد قرار دهید و به یک سمت آن فشار کوچکی وارد کنید. سپس به سمت دیگر کانکتور هم فشار وارد کنید. به همین سادگی کانکتور کابل دیجیتایزر آیفون 6 اس پلاس روی برد نصب می‌شود.

مرحله 20: جداسازی کانکتور صفحه نمایش

display replacement iphone 6s plus

  • لبه اسپاتول یا قاب باز کن را در سمت راست کانکتور صفحه نمایش آیفون قرار داده و خیلی آرام آن را به سمت بالا بکشید تا از روی برد گوشی جدا شود.

مرحله 21: جداسازی کامل پنل پشت و جلوی آیفون

display replacement iphone 6s plus

  • می‌توانید پنل پشت و جلوی آیفون 6S Plus تعمیری را کاملا از هم جدا کنید.
  • از آنجایی که هدف تعویض صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس (iPhone 6S Plus) است، بنابراین دیگر به پنل پشت گوشی کاری نداریم و سایر مراحل کار را روی پنل جلوی آن دنبال می‌کنیم. اگر تمایل دارید که لاستیک اطراف صفحه نمایش آیفون 6S Plus را تعویض کنید، در همین مرحله توقفی داشته باشید و این کار را با توجه به راهنمایی که در مقاله “تعمیر آیفون : آموزش تعویض لاستیک آب بندی آیفون – نوار ضد آب” ارائه شد انجام دهید.

مرحله 22: باز کردن پیچ های براکت دکمه هوم

display replacement iphone 6s plus

  • دو پیچ 1.9 میلیمتری براکت دکمه هوم (تاچ آیدی) که در عکس با رنگ قرمز نمایش داده شده‌اند را باز کنید.

مرحله 23: برداشتن براکت دکمه هوم

display replacement iphone 6s plus

  • با نوک پنس، براکت دکمه هوم آیفون 6 اس پلاس تعمیری را گرفته و از روی برد جدا گوشی کنید.

مرحله 24: جداسازی کانکتور دکمه هوم و نمایشگر

  • نوک اسپاتول سرگرد یا پنس را در گوشه سمت راست و پایین کانکتور دکمه هوم آیفون قرار داده و خیلی آرام آن را به سمت بالا هول دهید تا از روی پنل جلوی گوشی باز شود.

مرحله 25: بلند کردن دکمه هوم از جایگاهش

  • انگشت خود را در پشت دکمه هوم آیفون 6S Plus تعمیری قرار داده و خیلی آرام آن را به سمت داخل هول دهید تا لاستیک اطراف دکمه هوم از جایگاهشان بلند شوند.

نکته: لاستیک اطراف دکمه هوم آیفون 6 اس پلاس بسیار ظریف است. مراقب باشید که این لاستیک آسیب ندیده و دچار پارگی نشود.

مرحله 26: جداسازی کابل دکمه هوم از روی پنل

display replacement iphone 6s plus

  • کابل دکمه هوم با چسب روی پنل جلوی آیفون 6 اس پلاس تعمیری چسبانده شده است. به آرامی نوک اسپاتول را از مکانی که در عکس اول نمایش داده شده، زیر کابل مذکور قرار داده و خیلی آرام آن را به سمت جلو و بالا هول دهید تا از روی پنل جلوی گوشی جدا شود.

نکته: برای جداسازی کابل دکمه هوم آیفون 6S Plus تعمیری از روی پنل جلوی گوشی عجله نکنید و مراقب باشید که هیچ آسیبی به کابل و متعلقات دکمه هوم وارد نشود. فراموش نکنید که اگر دکمه هوم اورجینال آیفون 6 اس پلاس آسیب ببیند و از کار بیفتد، حتی با تعویض این دکمه هم دیگر قادر به استفاده از قابلیت اسکن انگشت کاربر نخواهید بود.

مرحله 27: تعویض صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس

display replacement iphone 6s plus

  • دکمه هوم آیفون 6 اس پلاس تعمیری را با پنس از روی پنل جلو جدا کرده و به پنل جدید منتقل کنید.
  • حالا می‌توانید نسبت به تعویض صفحه نمایش آیفون 6 اس پلاس وارد عمل شوید.
  • برای بستن گوشی باید تمام مراحل نام برده شده را از انتها با ابتدا طی کنید. چنانچه در مورد هر یک از مراحل کار سوالی داشتید، می‌توانید ضمن تماس با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک از آن ها راهنمایی بخواهید.