سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بیصدا در کانال پست بگذاریم و ویرایش کنیم

چگونه بی‌صدا در کانال پست بگذاریم  و ویرایش  کنیم

 

ارسال پست بی‌صدا در کانال و ویرایش پست ارسال شده

این احتمال وجود دارد که ادمین کانال‌ها در برخی شرایط تمایل داشته باشند تا پستی بی‌صدا و بدون اعلان را برای کاربران کانال خود ارسال یا محتوای یک پست ارسال شده را ویرایش کنند. هر دو امر مد نظر از طریق اپلیکیشن تلگرام قابل انجام است.

آموزش خواندن پیام تلگرام بدون متوجه‌شدن فرستنده پیام

با انتخاب آیکون زنگوله موجود در کنار فیلد تایپ متن در کانال، قادر به ارسال پست‌های بی‌صدا خواهید بود. همچنین، ادمین کانال‌های تلگرام با لمس پست‌های ارسال شده و انتخاب گزینه Edit در هر زمان قادر به ویرایش آن‌ها هستند. این دو مورد ساده هم از دیگر ترفندهای کاربردی تلگرام هستند که لازم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

ترفند نهم: آرشیو کردن پست‌های منتخب

این امکان وجود دارد که از بین پست‌های مختلفی که به دستتان می‌رسد، برخی از آن‌ها بیش از پیش مورد پسندتان واقع شوند. مطمئناً بسیار جالب می‌شد اگر می‌توانستید این قبیل پست‌ها را به‌عنوان پست‌های منتخب و مورد علاقه خود در یک پنجره گفت‌وگوی اختصاصی آرشیو کنید! خوشبختانه اپلیکیشن تلگرام این امر را امکان‌پذیر کرده است. شما می‌توانید پست‌های منتخب و مورد علاقه خود را در پنجره گفت‌وگوی اختصاصی که مربوط به اکانت خود شما است و نوعی حافظه ابری محسوب می‌شود، آرشیو کنید.

برای دسترسی به این پنجره گفت‌وگوی اختصاصی و ابری به‌صورت زیر عمل کنید:
    • منوی اصلی تلگرام را اجرا کنید.
    • آیکون شبیه به ابر ضمیمه شده در کنار نام کاربری خود را لمس کنید.
در این شرایط پنجره‌ گفت‌وگویی تحت عنوان You نمایان می‌شود. در این بخش می‌توانید پست‌های منتخب خود را به‌صورت یک آرشیو ذخیره کنید.

ترفند دهم: سنجاق کردن (Pin) پنجره چت، گروه یا کانال‌های مهم به ابتدای فهرست گفت‌وگوها

با افزایش تعداد کانال‌ها و گروه‌ها در تلگرام دیده می‌شود که هر کاربر در گروه و کانال‌های زیادی عضو است. افزایش تعداد کانال و گروه‌هایی که در آن عضو هستید یک بدی عمده دارد و آن مربوط به شلوغ شدن فهرست گفت‌وگوهای تلگرام و افزایش احتمال از دست دادن برخی پیام‌های مهم می‌شود. مطمئناً تمام کانال‌ها، گروه‌ها یا پنجره‌های گفت‌وگوی شخصی شما در تلگرام از نظر اهمیت سطح یکسانی ندارند؛ بنابراین، بسیار جالب می‌شد اگر می‌توانستید برای برخی از آن‌ها برتری قائل شوید! خوشبختانه این امر در اپلیکیشن تلگرام به‌واسطه قابلیت سنجاق کردن گفت‌وگوها امکان‌پذیر شده است. 

با استفاده از قابلیت سنجاق کردن در اپلیکیشن تلگرام، می‌توانید هریک از پنجره‌های گفت‌وگوی مد نظرتان که از اهمیت بیشتری برخوردارند را به بخش فوقانی فهرست گفت‌وگوهای پروفایل خود سنجاق کنید. به این صورت هر زمان که اپلیکیشن تلگرام را اجرا کنید، اولین پنجره‌های گفت‌وگویی که پیش رویتان قرار می‌گیرند، پنجره‌های سنجاق شده و حائز اهمیت شما هستند. پنجره‌های گفت‌وگویی که شما آن‌ها را پین یا سنجاق می‌کنید، می‌توانند یک پنجره چت معمولی، گروه یا کانال باشند. به‌منظور سنجاق کردن پنجره‌ گفت‌وگو در اپلیکیشن تلگرام به‌صورت زیر عمل کنید:
    • پنجره گفت‌وگوی مد نظرتان را بیابید.
    • انگشت خود را روی آن قرار دهید و کمی نگه دارید.
    • گزینه Pin to Top را انتخاب کنید.
به‌همین سادگی، پنجره گفت‌وگوی مد نظرتان به ابتدای فهرست مکالمات یا گفت‌وگوهای اکانت تلگرام منتقل می‌شود. سعی کنید پنجره گفت‌وگوی افراد حائز اهمیت، گروه‌ها و کانال‌های برتر خود را در فهرست سنجاق کنید تا هرچه سریع‌تر قادر به بررسی آن‌ها باشید و بدین صورت از سردرگمی‌های احتمالی ممانعت به عمل آورید.