سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه پیش نمایش پیام ها در تلگرام را خاموش کنیم

چگونه پیش نمایش پیام ها در تلگرام را خاموش کنیم

 

امروزه بیش از 90 درصد مردم جهان به ویژه در ایران از تلگرام استفاده می کنند. تلگرام نیز دارای ترفندها و امکاناتی است که همه افراد ممکن است از وجود چنین امکاناتی در تلگرام بی اطلاع باشند

آمارهای رکوردشکنی ایرانی‌ها در تلگرام

 

 در این مقاله برخی از امکانات و ترفندهای مخفی تلگرام را برای شما عزیزان بیان می کند.

امکانات و ترفندهای مخفی تلگرام

خاموش کردن پیش نمایش مسیج ها یکی از ترفندهای مخفی تلگرام

نمایش پیام ها در گوشی و بویژه در صفحه قفل شده اگرچه خیلی مفید است اما می تواند این امکان را فراهم سازد تا هر کسی پیام های شما را بخواند. خوشبختانه امکانِ خاموش کردن این گزینه در تلگرام وجود دارد. کافی است به مسیر زیر بروید:

Settings >>Notification and Sounds >> Message Preview

این ویژگی در تمام نسخه های تلگرام (حتی تلگرام دسکتاپ) وجود دارد.

LED اعلانات یکی از ترفندهای مخفی تلگرام

البته این قابلیت صرفا در اندروید فعال است و بر اساس آن تلگرام این اجازه را به شما می دهد تا رنگ چراغ LED اعلان، را بر اساس سلیقه خود و  رنگ مورد علاقه تان سفارشی کنید. مثلا می توانید برای اعلانات تلگرام رنگ LED را به آبی تغییر دهید. همچنین میتوانید برای هر کانتکت خاص (کاربر خاص) رنگ LED را نیز سفارشی کنید مثلا برای همسر خود رنگ قرمز را انتخاب کنید! برای اینکاها کافی است به کانتکت مورد نظر خود رفته، روی آن کلیک (تپ) کنید و info آن مخاطب را فراخوانی کنید و سپس Notifications and Sounds را یافته و صدای دلخواه به همراه ویبره اختصاصی و همچنین رنگ LED را تعیین کنید.

مدیریتِ دانلود محتواهای صوتی و تصویری یکی از ترفندهای مخفی تلگرام

یکی از قابلیت های منحصربفرد تلگرام این است که امکانِ ارسال فایلهایِ تا 1.5 گیگابایت را به کاربران می دهد! این موضوع به این معناست که ممکن است این مدیاهای حجیم را دریافت کنید و کل حجم اینترنت خود را از دست بدهید. در واقع  اگر حالت اتومایتک دریافت مدیا را غیرفعال نکرده باشید با اتصال Wifi این مدیاهای سنگین اتوماتیک دانلود می شوند که به قطعا اتمام حجم اینترنت را در بر خواهد داشت! کاربران در تلگرام این امکان را دارند که انتخاب کنند می خواهند کدام نوع مدیا (مثلا ویدئو یا عکس Gif یا صدا و…) را اتوماتیک دریافت کنند. عاقلانه ترین کار اینست که تمام گزینه ها را غیر فعال کنید و در صورتی که مدیایی برای شما مهم بود آن را در همان لحظه و به دلخواه و انتخاب خود دانلود نمایید.

امکان غیرفعال کردن دانلود اتوماتیک برای هر دو حالت wifi و دیتای موبایل وجود دارد و برای اینکار کافی است به سراغ مسیر زیر رفته و تنظیمات را طبق عکس پیش ببرید:

Setting >> Automatic media download

توجه داشته باشید در این بخش قسمت هایی چون Autoplay Gif و Save to gallery وجود دارد که می توانید آنها را غیر فعال کنید. قسمت اول در واقع پخش عکس های متحرک بدون اجازه شما در کانال هاست. بخش Save TO gallery نیز مشکل بسیاری کاربران تلگرام است که اعلام می کنند که نمی دانند اطلاعاتشان همچون عکس ها و ویدئو و موزیک هایی که از تلگرام دانلود می کنند کجا ذخیره می شود؟ با فعال کردن این گزینه می توانید تمام اطلاعات دانلودی از تلگرام را در گالری گوشی مشاهده کنید.

بطور پیش فرض این گزینه غیر فعال است و تمام اطلاعات دانلود شده از تلگرام در پوشه ی نصبی تلگرام ذخیره می شود.

غیر فعال کردن صفحه پاپ آپ یکی از ترفندهای مخفی تلگرام

این گزینه نیز صرفا در اندروید وجود دارد که بر اساس آن با آمدن هر پیام، صفحه ی کوچکی بالا آمده و خبر از آمدن پیام می دهد که به نظر من بسیار آزار دهنده است. برای غیر فعال یا فعال کردن آن کافی است به مسیر زیر رفته و گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید:

Settings >> Notifications and Sounds >> Popup Notifications

بر اساس گزینه ها پیش رو اگر No popup را انتخاب کنید از شر آن خلاص خواهید شد! اما اگر Always show popup را انتخاب کنید، پنجره نمایش دهنده را خواهید داشت. دو گزینه دیگر Only when Screen on و Only when Screen off هستند که می گویند اگر صفحه روشن (یا خاموش)  باشد اعلانات را پاپ کن که بر اساس دلخواه می توانید یکی را انتخاب نمایید:

توجه داشته باشید که در حالت Always Show حتی در حالت قفل شده نیز پاپ اپ اعلان را دریافت خواهید کرد.