سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چطور تاریخچه و لیست جست و جوی اینترنت خود را در گوشی پاک کنیم؟

چطور  تاریخچه و لیست جست و جوی اینترنت خود را در گوشی پاک کنیم؟

 

چگونه هیستوری سرچ خود را پاک کنیم؟ اینبار در وبسایت هاو کن یو برای شما کاربران عزیز آموزش خواهیم داد که چگونه در گوشی های اندرویدی تمام هیستوری و تاریخچه جست و جو های خود را به راحتی پاک کنید. با ما همراه باشید.

 

اگر شما کاربر اندروید هستید باید بدانید که گوگل در تمامی قسمت ها و اپلیکیشن های شما کم و زیاد حضور دارد و البته تمام سرچ هایی که انجام داده اید را به صورت یک لیست سیو کرده است که هرگاه شما در مرورگر ها و یا مکان های دیگر در اپلیکیشن های دیگر حضور دارد و تمامی جست و جو های شما در لیستی سیو می کند. حال با یکدیگر فرا خواهیم گرفت که چگونه این لیست را تماما پاک کنیم تا دیگر اثری از سرچ های صورت گرفته نباشد.

پاک کردن موردی و به صورت تکی مطمئنا گزینه ای نیست که شما به دنبال آن باشید بنابراین باید به دنبال راه و روش برای پاک کردن تمام گزینه ها به صورت یکجا باشید.

1گوگل ناو را باز کنید

در ابتدا میبایست گوگل ناو یا همان google now  را در گوشی اندرویدی خود باز کنید، برای انجام این کار روش های گوناگونی وجود دارد که می توانید آن را مستقیما از منوی اپلیکیشن ها باز کنید و یا اینکه آن را به صورت وُیس با گفتن ok google  فرا بخوانیدش و روش های دیگر…

2بر روی باکس جست و جو بزنید

پس از اینکه گوگل ناو را باز کردید، حال در بالای پنجره بر روی باکس سرچ بزنید تا لیستی از آخرین سرچ های شما باز شود

3بر روی یکی تپ کنید

حال از لیست باز شده یکی از مورد را به دلخواه بر روی آن تپ و یا تاچ کنید و دست خود را مدتی کوتاه روی آن نگه دارید. سپس یک پیامی بر روی پنجره ظاهر میشود که آیا می خواهید ان مورد را پاک کنید یا خیر که شما بر روی پاک کردن آن مورد میزنید. و این کار را برای مابقی سرچ ها می توانید تکرار کنید  تا این سرچ از تمامی بروزر ها و .. پاک شود

4پاک کردن یکجای نتایج جست و جو

حال مورد بالا همانطور که قبلا هم ذکر کردیم چیزی نیست که شما دنبالش باشید چرا که پاک کردن تمامی موارد شاید کمی طولانی و خسته کننده و یا حتی غیر ممکن باشد.برای پاک کردن مواردی که دوست ندارید دیگر هیچ وقت بر روی گوشی  شما پیدایشان شود میبایست یکی از مرورگر های خود را باز کنید و آدرس زیر را در آن کپی کنید و یا همینجا بر روی لینک زیر بزنید

 myactivity.google.com

حال شما در این آدرس با تمامی سرچ ها و فعالیت های انجام شده در گوشی خود رو به رو خواهید شد که شاید شگفت زده هم شوید  چرا که در آن هیچ یک از فعالیت های اینترنتی شما از قلم نیافتاده است و همگی در آن حضور دارد. شما از آدرس زیر در گوشی هم می توانید به این لیست دست پیدا کنید

Google Now > Settings > Accounts & privacy > My Activity

از هر کدام از دو روش بالا استفاده کنید میبایست در صورت نیاز پسورد اکانت گوگل خود را وارد کنید.

5بر روی منو بزنید

حال از بالای سمت راست صفحه  بر روی سه خط بزنید تا لیستی باز شود و در لیست باز شده برروی گزینه “Delete activity by” بزنید.

6موارد را پاک کنید

پس از زدن بر روی مورد بالا یک صفحه دیگر برای شما باز می شود که در آن شما خواهید توانست موارد دلخواه را بر حسب گزینه پاک کنید.

در این موارد می توانید تمام سرچ های انجام شده با گوگل، تمامی کار های انجام شده با گوگل تاریخچه تمام فعالیت های انجام شده توسط نرم افزار هایی که با اکانت گوگل شما سینس شده اند و … را به راحتی پاک کنید هر چند ما تنها به دنبال پاک کردن تاریخ جست و جو در این مقاله هستیم.

7بر روی گزینه “All products” بزنید

با زدن بر روی این گزینه شما کاربران هاو کن یو نوع فایل ها و تاریخ چه های پاک کردن را می توانید بر حسب نوع فایل انتخاب کنید

8زمان را انتخاب کنید

حال از داخل باکس زمان می توانید تاریخ را مشخص کنید تا از آن تاریخ پاک شود تمامی موارد انتخاب شده. پس از انتخاب زمان حال بر روی گزینه پاک کردن بزنید.

9اخطار را قبول کنید

حال اخطاری مبنی بر اینکه نتیجه جست و جو و تاریخچه شما پاک خواهد شد، ظاهر می شود که شما آن را می توانید تایید کنید تا کار به پایان برسد.